Mobbning

Jag tänkte skriva ett inlägg om mobbning innan jag går iväg till Karro.
Asså varför mobbar man? Seriöst, VARFÖR?! Är det roligt? Underhållande? Tidsfördriv? Det är vara DUMT och IDIOTISKT kan jag säga. Jag gillar inte att svära, men fan mobbning är bland det värsta jag vet. Varför har man rätt att mobba en person? Om du mobbar personen bör du tänka på personen också. Tänk att det sårar. Vissa kan gå så långt att dom begår självmord vilket är hemskt för att DU som mobbar har skrivit kränkande ord som du lika gärna kunde hålla för dig själv istället för att såra en person. Hur kan man ens få det i huvudet som en TANKE på att såra en person? Har personen gjort något mot dig? Något dumt? Har du som mobbar testat att prata om det med den personen? Eller kör du bara med att kalla personen ful, h*ra, äcklig, fet, smal? Är det ditt försvar? Det är bara fegare än att prata ut om det med personen. Om vad man tycker och känner. Varför kan inte vissa människor lösa dom problemen sådär än att skapa krig mellan sig? Ni kunde lika gärna vara bästavänner. Ja iallafall, det jag vill komma fram till är då att jag tycker att om man har problem med någon så prata ut det med en vuxen eller bäst vore att göra det med själva personen. Aja,tack för mig iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback