Bortskämd?

Idag var jag inne på en tonåringsblogg,hon kanske är 13 år och hon har en ganska stor blogg så hon tjänar ju blogglön,har många fans osv. Igår eller iförgår så la hon upp en Haul video efter att hon har varit i Kista galleria och shoppat med sin mamma. Och då köpte hon en äckta pälsjacka för ca 4000 kr,eller 5 lax kunde den också gå på har jag för mig? Den var ju trotsallt Boomerang.. Och sen på videon säger hon "Jag har länge kallats för rikemansbarn & bortskämd tonåring,men jag vill bara observera denna gång att allt jag köpt är inte kontant från mina egna pengar ELLER mammas,utan jag har julklappspengar,presentkort,bytesrätt av vissa plagg jag fick i julklapp och då får jag ju pengar tillbaka som jag använder till nåt annat,så jag hoppas INTE att mitt kommentarsfält spammas av negativa kommentarer som att jag är bortskämd för att jag har en jacka som kostar 4 lax,so what? Det är inte varje dag man får en märkesjacka,och nu vill jag inte skryta men jag kommer inte kasta jackan efter fyra månader,jag kommer ha den i minst 1 o ett halvt år om den inte blir mindre så självklart använder jag den längre. Men eftersom att det är 93% ull så kommer den minskas väldigt fort i tvätten. Iaf,jag gör den här videon för mina läsare som VILL se det jag handlade och inte läsare som rasar för att jag har köpt en jacka. Kan vi inte vara sams om det? Eller ska vi gå på samma dåliga bana & att jag behöver läsa igenom arga läsares kommentarer. Jag gör det här för mina läsare som vill se det jag skriver,visar och säger,om man tycker att mina inlägg och videos är ren skit så bör man nog besöka en annan blogg som passar ens egna smak :)" . Jag håller fullständigt med den här tjejen. Vissa föredrar en skit jacka på H&M för 150 spänn som inte kommar hålla knappt en månad,och andra vill lägga pengarna på en riktig bra jacka med kvalité och dun osv. Sen får ni ta hänsyn till det hon sa,att hon faktiskt har Till godo kort,julklappspengar,bytesrättspengar,blogglön & presentkort så det är pengar hon velat utnyttja för. Så istället för att klaga så bör ni nog tänka om och vara lika mycket ekonomiska som henne,så tänk på det lite.. Pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback